Dodingsstation en paardrijden - Reisverslag uit La Cala De Mijas, Spanje van Elianne Bleeker - WaarBenJij.nu Dodingsstation en paardrijden - Reisverslag uit La Cala De Mijas, Spanje van Elianne Bleeker - WaarBenJij.nu

Dodingsstation en paardrijden

Door: eliannejoyce

Blijf op de hoogte en volg Elianne

17 Mei 2012 | Spanje, La Cala De Mijas

Maandag is ons huis druk geworden 5 studenten erbij gekomen en vrijdag komt Leslie ook nog voor een paar dagen in huis er bij.
Dinsdag het dodingsstation was erg gek. We gingen om ongeveer 10 uur er heen en zouden maar 10 honden mee mogen nemen.
Maar zo als altijd lukt het Fabiënne niet om daar aan te houden. Dus uiteindelijk zijn het er 20 geworden. En nog 6 puppy’s maar die zijn niet naar het asiel gebracht. Allemaal een eigen en sommige 2. Deze moesten wij ook zelfs een naam geven. Binnenkort zijn ze dan te vinden op de site en op een youtube filmpje. Zodra die er zijn zullen we de link weer neer zetten.

Het dodingsstation zelf was voor al heel gek. Waar wij mochten kijken was alles gewoon te schoon en hadden alle hondjes te eten. Veder zag het bedrijf er van buiten heel luxe uit, omdat ze daar wel veel geld hebben. Voor elke gedode hond krijgen ze namelijk 65 euro. Al zeggen ze dat ze niet zelf afmaken. Maar dat doen ze wel. Voor de rest moesten we ook ons mond houden. Anders konden er grote problemen ontstaan. Het blijven toch mensen uit de maffia.

Ook hebben we een hond mee genomen die eigenlijk die middag nog afgemaakt zou worden. Dit was wel even slikken vooral omdat die op de terugweg in de auto op mijn schoot heeft liggen slapen en dan besef je pas echt hoeveel ook lieve honden er worden afgemaakt.

Woensdag daarin tegen was weer een hele andere dag. Eerst gewoon werken. Ik moest samen met Jaimy 11 honden wassen. 6 om te gaan vliegen en weer de standaard 5 met de speciale shampoo . Waaronder een leuke boxer, en een klein hondje Pico. Deze is heel apart en 1 van de werknemers kon niet eens bij hem komen of hij viel hem al aan.

’s Avonds zijn Kim, Jaimy, Nathalie, Joyce en ik een bergrit gaan maken op paarden. Dit was echt heel mooi om te doen. En was ook zeker de moeite waard. Behalve dan voor Joyce want die is van het paard gevallen.
Het was zelfs zo leuk dat een aantal van ons hem misschien nog een keer gaan doen. Maar nu morgen eerst nog een dagje werken. En dan zaterdag naar het wolven park. Met zijn 5-en en Leslie.

• 17 Mei 2012 - 19:35

Tiny:

Wat weer een belevenissen. Lijkt me echt vreselijk dat dodenasiel. Zouden ze mij niet heen moeten brengen want ik zou ze ook idd allemaal mee willen nemen. Had je geen stijve billen na het paardrij ritje? Veel plezier bij de wolven, we horen vast wel weer hoe dat was.

Groetjes, Tiny

• 17 Mei 2012 - 19:53

Elianne:

Heey tiny,

Nee juist helemaal geen stijve biilen. waren juist hele zachte zadels.
    En ja zal zeker laten horen hoe het was bij de wolven.

Groetjes elianne